Ugrás a fő tartalomra

Egy hónap - avagy mi történt eddig?

Sziasztok!

Még instagramon tettem közzé egy szavazást, hogy érdekelne-e Titeket egy kis beszámoló az otthon töltött időszak tapasztalatairól, gondolatairól, és meglepődve vettem észre, hogy nagy volt az érdeklődés. Így álltam neki ennek a bejegyzésnek.

Március 16. 
Ez volt az első napom otthon úgy, hogy nem mentem iskolába, és elkezdték kidolgozni az új rendszert a tanításban is, hogy ne álljon meg az élet. Ekkor még csak minimális hátrányát láttam a dolognak, ami az idő előrehaladtával csak nőtt. Jelenleg az előnyét sem látom ennek az egésznek.

Kezdetben úgy hittem, hogy tök jó, mert legalább én oszthatom majd be az időmet, hogy mit mikor csinálok, és nem kell akkor feleslegesen végigülnöm 45 percet. A mi iskolánkban azonban rendszeres kontaktórák vannak, ami 45 percnyi hívást jelent. Nem is kell mondanom, többnyire csak még több nehézséget okozott eddig ez a módszer, hiszen rengeteg technikai gond adódik a mai napig. Nézzük is, mit kapunk: ugyanúgy végig kell csinálni azt a 45 percet, emellett még inkább nem értünk semmit, mint az iskolapadban.

Időnként még úgy is éreztem, hogy több feladatot kapunk "úgyis otthon vagytok és nem csináltok semmit" címszóval, pedig már magában az is eléggé fárasztó, hogy egész nap egy adott képernyőt kell bámulnunk. Sokkal jobban elfárasztja a szemeket és az agyat, mintha az iskolában végigcsinálnánk azt az adott 7 órát.

Persze az ember tervezne rengeteg dolgot, mint ahogy én is. Úgy gondoltam, legalább lesz elég időm olvasni, zenélni és emellett eleget pihenni is. Azonban úgy vettem észre, mintha sokkal kevesebb időm lenne. Fele annyit sem olvasok, mint amennyit szeretnék, hiszen mire odajutok, már nincs kedvem semmihez, csak feküdni, maximum sétálni egyet a kiskutyámmal. 

Ezt az egész negatív légkört betudom a digitális oktatásnak, hiszen amint elkezdődött a tavaszi szünet, egyből lett időm az olyan dolgokra is, mint amikre előtte nem, pedig erre a kevés időre is kaptunk feladatokat, amiket ugyanúgy meg kellett csinálnunk.

Összességében annyit mondhatok, hogy közel sem olyan hatékony, se nem kényelmes, mint ahogyan azt sokan állítják, saját időbeosztásról és többnél több szabadidőről pedig még álmodozni sem álmodozom. Véleményem szerint még időigényesebb is, mint korábban, és ez nincs így jól.


Érdekel a Ti véleményetek is! Kérlek Titeket, osszátok meg velem, hogyan élitek meg a mindennapjaitokat, hogyan hat rátok ez az egész helyzet, a ti oktatási intézményetekben milyen a helyzet, kíváncsi vagyok mindenre, és ha van bármilyen tanácsotok, mondjátok el, hogy több emberhez is eljuthasson!

Köszönöm, hogy itt voltatok, és hogy elolvastátok! Találkozunk legközelebb! :D

Megjegyzések

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü