Ugrás a fő tartalomra

A könyvmolyok rémálma, avagy az olvasói válság

 

Sziasztok!

Nagyon régóta nem írtam nektek itt a blogon, de sajnos instagramon és molyon is egyaránt megszüntettem egy kicsit a tevékenységeimet, de ennek egyetlen közös oka volt, ami sajnos már sokadik alkalommal talált be nálam: elért ismét az olvasói válság.


Valószínűleg ez nem ismeretlen fogalom könyvmolyok között, többen talán már át is élték közületek. Akiknek viszont még új, ti a szerencsések közé tartoztok.

Az olvasói válság többféleképpen is kialakulhat: lehetnek konkrét okai, mint hogy egy olyan számodra fantasztikus kötet, illetve sorozat végére értél, ami után minden más unalmasnak, vagy esetleg ócska utánzatnak hathat, vagy egyszerűen a saját zsáneredben annyit olvastál már, hogy úgy érzed, mind ugyanolyan, emiatt már nem is annyira élvezetes. Az is előfordulhat azonban, hogy nincsen semmi oka ennek a válságnak, egyszerűen csak megtörténik. Ez volt az én esetemben is. Az elején nagyon bosszantott, hiszen kedvenceim sem kötöttek le, és valahányszor belekezdtem valamibe, még a megmaradt életkedvem is eltűnt. Igyekeztem megoldásokat találni erre a problémámra, így kutakodtam egy kicsit, és kipróbáltam dolgokat, most erről mesélnék nektek egy kicsit!

Több oldalon is olvashat az ember trükköket, miként is szabadulhat. Igyekeztem összegyűjteni a számomra leghatásosabbakat, amikkel kicsit visszatértem a könyvek világába (habár igaz, még csak fél lábbal).


1. A terjedelem nem minden - Versek, novellák olvasása

A verseket mindig is nagyon szerettem, már egészen kiskoromtól fogva. Annyi verset azonban, mint amennyit az utóbbi időszakban fogyasztottam, még sosem olvastam. Ez egyaránt igazak a novellákra is. E műveknek a terjedelme pont elegendő volt arra, hogy megmaradjon a figyelmem, és ne unjam az egészet. Számomra nagyon pozitívan hatott az is, mikor el tudtam gondolkodni egy-egy adott írás után, erre pedig számomra Csáth Géza novellái voltak a legalkalmasabbak a maguk morbiditásukkal.


2. Szoktasd vissza magad

Ha az ember olvasói válságban szenved, a legtöbb esetben nem váratlan, ha nem tud egyből elolvasni egy nagyregényt, amint úgy érzi, jobb a helyzet. Én először csak elkezdtem könyvek között lenni, újra felfedezni ezt a világot. Könyvesboltba jártam, és bár nem vettem semmit, mindig egy kicsit boldogabban jöttem ki. Újra nézegettem könyves képeket bookstagramon, és ahogy telt az idő, ahhoz is egy kicsit megjött a kedvem. Na meg a szobám ajtajánál lévő könyvespolcom látványa is hívogatott, így egy kicsit már vissza is tértem.


3. Semmit sem szabad erőltetni - csak haladj az árral

Ha idő közben próbálkozol különböző könyvekkel, de úgy érzed, hogy ezek most nagyon nem fekszenek, nem szabad erőltetni, hagyni kell őket a fenébe. Annak semmi értelme, ha szenvedve ugyan, de végig olvasol egy könyvet, hiszen így nem marad meg jó élményként, hiszen magát a folyamatot nem élvezted, már pedig ez lenne a lényege az olvasásnak: hogy élvezzük!


4. Hagyj időt magadnak

Egyszerűen csak pihenj, nincs semmi baj, ha a korábbi évi 40 könyved után nem tudsz elolvasni, csak mondjuk kettőt. Egyszerűen van, hogy az embernek ki kell szakadnia kicsit a korábbi tevékenységei közül, és valami egészen mással foglalkozni, pihentetni a megszokást. Az idő múlásával amúgy is érzi az ember, hogy jobb-e ez így, ellenkező esetben, meg azt, hogy elkezd hiányozni, és visszacsalogat minket magához. Én sem olvastam már érdemben több, mint fél éve, de most, 2021 végéhez közeledvén ismét elfogott az a már jól ismert érzés, hogy olvassunk valamit! 


Ezt kívánom minden könyvszerető embernek, hogy meglegyen az olvasási vágya!

Megjegyzések

  1. Sajnos én is ezt élem át már huzamosabb ideje. Remélem, hamarosan újult erővel tudok visszatérni a rendszeres olvasásba!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog, én meg addig is drukkolok! :))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü