Ugrás a fő tartalomra

Januári összegzés - Hogyan kezdtem az évet?

 


Sziasztok!

Elérkeztünk az első hónapunk végéhez, ami reményekkel volt tele: Hátha ez most jobban sikerül, mint az előző hónapok. 

Havi olvasmányaim:

1. Sarah J. Maas: Az orgyilkos pengéje

2. Sarah J. Maas: Árnyak királynője

3. Sydney Landon: Pierced - Megjelölve

4. Lisa De Jong: When it rains... - Amikor esik...

5. William Shakespeare: Szentivánéji álom

6. Sepsi László: Ördögcsapás

7. Timothy Snyder: A zsarnokságról

8. Anne Cathrine Bomann: Agathe


Tapasztalatok:

Úgy álltam neki ennek az évnek, hogy kitűztem magamnak célul, hogy többet szeretnék olvasni, ha lehet, minden nap 50 oldalt. Szokásosan a januári félév zárás előtti hajrában azonban nem gondoltam azt, hogy sokat fogok tudni olvasni, hiszen tanulnom kell majd, hogy mindenből megkapjam a jobb jegyet - gondoltam én. Ehhez képest azonban sokkal többet sikerült elolvasnom, mint amennyit kitűztem volna magamnak. 

Ebben a hónapban kivételesen 8 könyvet is sikerült elolvasnom, és ebből nem mind volt egy vékony példány. 144 oldalas könyvtől kezdve olvastam 800 oldalas könyvet is, ami számomra nagy teljesítmény volt, főleg, hogy leginkább komfortzónámon kívül olvastam, de mégsem annyira. Leginkább fantasyt és drámát olvastam, de természetesen mindegyikben megtalálhatóak a romantikus szálak, amikért én élek halok. 

Összesen számokban mérve így nézett ki január:

- 8 könyv
- 2666 oldal
- 8 bejegyzés instagramon
- 4 bejegyzés a blogon


A hónap kedvenc kötete:

Még instagramon tettem ki egy kérdés matricát arról, hogy mire lennétek kíváncsiak a havi összegzővel kapcsolatban, így kerül szó többek között a hónap kedvenc könyvére is. Igazság szerint egyszerre gondolkodtam sokat és keveset is, hiszen az egyértelmű volt a számomra, hogy ez egy Sarah J. Maas kötet lesz, csak azt volt nehéz eldönteni, hogy mégis melyik legyen. Végül aztán mégiscsak megszületett a döntés, kedvenc szereplőimnek hála, és ez nem más, mint az Árnyak királynője, az Üvegtrón sorozat 4. része



A hónap kiemelkedő idézetei:

A kedvenc könyv mellett, még a kedvenc idézet lett megemlítve, azonban azok közül nem tudtam csak egyet kiválasztani, ezért összegyűjtöttem néhányat a legkiemelkedőbb idézetek közül. (Néhány idézet nyomokban spoilert tartalmazhat)


- Miattad akarok élni, Rowan. Nem túlélni, nem vegetálni. Élni - mondta lágyan." 
(Sarah J. Maas: Árnyak királynője)

Nem virágokat, Terrasenben nem virágokat, hanem kis köveket vittek a sírokhoz, azzal jelezték a látogatásukat a halottaknak, és azt, hogy még emlékeznek.
A kövek megmaradnak, a virágok nem."
(Sarah J. Maas: Árnyak királynője)

Én vagyok a felelős a jövőmért, és rajtam múlik, hogyan alakul ez a történet."
(Sydney Landon: Megjelölve)

- Ha megtanuljuk kezelni a fájdalmat, akkor mindent túl tudunk élni."
(Sarah J. Maas: Az orgyilkos pengéje)

- Néhány dolog még a halálnál is fontosabb."
(Sarah J. Maas: Az orgyilkos pengéje)

- Holnap már jobb lesz. Ha már csak egyetlenegy lépéssel többet tudsz futni, az is eggyel több lesz, mint a mai."
(Sarah J. Maas: Az orgyilkos pengéje)

Megérdemled, hogy boldog légy."
(Lisa De Jong: Amikor esik...)

Van valami magányos abban, ha nem él az ember."
(Anne Cathrine Bomann: Agathe)

Néha nem mi döntjük el a saját jövőnket."
(Lisa De Jong: Amikor esik...)


A hónap legsikeresebb bejegyzései:

Szerencsére egyelőre még sikerül tartanom magam ahhoz, hogy rendszeresen posztoljak instán, és aktív legyek, sikerül többször storyt is kitennem, valamint ha írtok, igyekszem mindig a leghamarabb válaszolni. Ez a fokozottabb aktivitás azonban a ti visszajelzéseiteken is megmutatkozik, hiszen amikor újra nekiálltam, akkor 472 követővel rendelkeztem, ami azóta 529 lett, valamint a korábbi 40-60 kedvelések helyett egyre gyakrabban találkozom 70-80, de még olykor 90 feletti kedvelésekkel is. Köszönöm!

1.  



2. 



3. 





Köszönöm szépen mindenkinek, hogy velem tartottatok ebben a hónapban is, folytatjuk februárban!

Megjegyzések

Popular Posts

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

Sziasztok!  Ezúttal egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami minden képzeletemet felülmúlta! Nem másról van szó, mint a nagy sikerű A kegyetlen herceg című könyv Holly Black írónő tollából. Tartsatok velem! Fülszöveg Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem. Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek. Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a d

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos