Ugrás a fő tartalomra

Jessica Koch: Közel a horizonthoz


Sziasztok!

Ismételten egy könyvértékeléssel tértem vissza hozzátok, amiben nem másról, mint a nagy sikerű Közel a horizonthoz című Jessica Koch könyvről fogok Nektek írni, eddig talán a legösszeszedetlenebb módon, viszont őszintén! Fogadjátok nagy szeretettel!


Fülszöveg

Egy nagy szerelem története. Történet a bizalomról, bátorságról, fájdalomról, kétségekről, és az elengedés erejéről. Igaz történet. Jessica fiatal, nem szereti a bonyodalmakat, és sokat ígérő jövő vár rá. Amikor egyik este elmegy otthonról, nem sejti, hogy a nagy szerelmével fog találkozni. Nem sejti, hogy ez a találkozás az egész világképét meg fogja változtatni. És főleg azt nem sejti, hogy hamarosan élete legnehezebb döntése előtt fog állni… Történet egy olyan életről, amely derűlátás, remény és félelem között ingadozik. Nyitottan, őszintén és tág rálátással számol be a múlt eseményeiről, és közben nem egy tabutémát érint.


Idézetek

A közöttünk lévő hatalmas távolság ellenére szabályosan éreztem a telefonban, hogy boldog. Visszatért abba az életébe, amilyen akkor volt, amikor még nem tört darabokra.
Úgy magyarázta nekem a betegséget, mintha arról mesélne, hogyan képződnek a felhők az égen.
– Te vagy az ok, amiért még lélegzem!


Címkék

AIDS, filmadaptáció, ifjúsági, igaz történet alapján, magyar nyelvű, német szerző, nemi erőszak, romantikus, sorozat része


Értékelés

Őszintén. Nem is tudom mit mondhatnék erről a történetről. Eredetileg el sem szerettem volna olvasni, úgy voltam vele, ez is egy klisékkel teli, betegségről szóló történet, hiszen mostanában úgyis olyan jól mennek az ilyenek. Őszintén nem akartam elolvasni. Mégis máshogy lett. El sem tudom mondani, hogy én ennek mennyire örülök.

Először csak annyi volt tervben, hogy a beleolvasót elolvasom, hogy részt vehessek egy játékban, kb. 40 oldalról lehetett szó. Nem is éreztem, hogy kifejezetten az a "jó könyv" típusú szöveg lett volna, de egyszer csak azt vettem észre, hogy a végére értem, és én tovább szeretném olvasni. Először fordult elő velem, hogy fogalmam sem volt, hogy mi áll a fülszövegben, nem tudtam miről fog szólni, de úgy éreztem, nekem olvasnom kell. Ekkor kaptam meg ezt a könyvet a testvéremtől a születésnapomra, és álltam neki az olvasásnak.

Eltelt már egy csomó idő, amióta elolvastam, azonban olyan hatással volt rám, hogy azt sem tudtam, tudnék-e róla érdemben írni. Most is nehezen találom a szavakat, hiszen ez a könyv jóval többet tartalmaz, mint amennyit én valaha vissza tudnék adni, már csak azért is, mert ez egy igaz történet. (Amit szintén csak a könyv végén tudtam meg.)

Rendkívül jól fel volt építve az egész könyv, de ennél is fontosabb, hogy nagyon jól meg volt írva. Még úgy is valóságos volt a számomra, hogy közben nem is tudtam, hogy valóban az. Egy csodálatos szerelmet élhettem meg a lapokon keresztül. Sokan mondhatják, hogy túlságosan is érzékeny vagyok, azonban a könyv olvasása során valós érzések és érzelmek fogtak el. Együtt sírtam és nevettem a szereplőkkel, egyszerűen nem akartam, hogy vége legyen.

Mindvégig láttam magam előtt az összes történést, az összes párbeszédet, az összes ki és ki nem mondott szót és azt a végtelen szerelmet, ami Jessica és Danny között volt. Igazából még most is nehéz felfognom mind azt, ami történt. Egyszerre volt túl tökéletes ez a szerelem és túlságosan végzetes, hogy ez mind igaz legyen, és a tény, hogy ez mégis igaz volt, egyszerűen hihetetlen és felfoghatatlan a számomra.

Ez a történet olyan, mint maga a szerelem. Az elolvasása előtt nem érzel semmilyen hiányt, sem kényszert, hogy elolvasd, azonban ha a végére értél - bár már közben is -, örülsz, hogy így alakult, és ha még egyszer ott állnál a döntés előtt, még így is, hogy tudod mi vár rád, ugyanúgy döntenél: mindenképpen elolvasnád.

Ezután szerintem egyáltalán nem meglepő, hogy 5/5 *-ot kap tőlem!
És a kérdés, hogy kiknek ajánlom? Egyszerűen mindenkinek, aki valaha is szerelmes volt, éppen szerelmes, vagy arra vágyik!


Borítóvélemény

Számomra a borító nem is volt annyira fontos ennél a könyvnél, hiszen teljes mértékben csak a történetre fókuszáltam, még a fülszöveget sem olvastam el, ahogy azt már olvashattátok. Azonban a borító egy nagyon kedves jelenetet elevenít fel, aminek közvetlen köze van a címhez is. Biztosan kijelenthetem, mindig egy kis fájdalommal, de végtelen örömmel és boldogsággal fogok ránézni erre a könyvre.


Megveheted itt

Ha felkeltette az érdeklődésed ez a könyv, vagy már olvastad, és a polcodon szeretnéd látni te is, akkor ide kattintva könnyedén megveheted!


Befejezés

Akkor tudom, hogy otthon vagyok.

Megjegyzések

  1. Én a filmnek a trailere miatt bukkantam rá erre a történetre, és emlékeszem akkor azonnal fel is vettem kívánságlistámra. Viszont telt az idő, gondolkoztam, hogy ó, biztos ez is olyan, mint a többi, amiket már rég láttam: Minden minden, Csillagainkban a hiba stb. Ráadsul ha már betegség téma, akkor a Mielőtt megismerteleket nálam azóta sem tudta überelni semmi. Viszont olvasva a bejegyzésed, ismét kedvet kaptam a történethez. Főleg, hogy az AIDS mondjuk egyébként is egy olyan téma, amiről szívesen olvasnék. Mert ott nem is csak maga a betegség miatt lehet érdekes a történet, hanem az abban az időben kapott megvetés és gyűlölet miatt, amit kaptak másoktól az emberek.
    Úgyhogy köszönöm szépen, hogy eszembe juttattad, hogy van egy ilyen történet, és ismét meghoztad a kedvemet hozzá. Remélem engem is hasonlóan lenyűgöz majd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is remélem, hogy tetszeni fog, szerintem egy próbát mindenképpen megér! :D

      Törlés
  2. Ohh, örüplök, hogy mégis elolvastad a könyvet és ilyen hatással volt rád. Én első pillanattól fogva el akartam olvasni és teljes ledöbbentett a történet, főleg azért, mert igaz gyakorlatilag minden szava. Nagyon szépen megfogalmaztad, mit érzel vele kapcsolatban. A második részt is tervezed elolvasni? Én azt is olvastam és úgy érzem, még keményebb, mint ez volt. Pedig nem gondoltam volna, hogy ezt lehetséges fokozni.
    A filmet nem különösebben terveztem megnézni, mert elég kiábrándító volt a trailer, de lehet adok neki egy esélyt majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is örülök, hogy elolvastam, és természetesen tervben van a második rész is! :)
      A filmnek a trailere egyébként szerintem sem olyan nézni hívó, nekem tökéletesen elég volt olvasni a történetet, hogy a szívembe zárjam :D

      Törlés
    2. Nekem is, de szerintem egyszer azért megnézem, hogy mégis lássam milyen.

      Törlés
  3. A film trailerét egyszer feldobta a youtube, az alatta lévő kommentekből tudtam meg, hogy adaptációról van szó. Azóta el is feledkeztem róla, de nagyon örülök, hogy a bejegyzésed eszembe juttatta.
    A fülszöveg alapján lehet, nem olvasnám el, de az a szeretet és lelkesedés, amivel írtál a könyvről elég meggyőző :D Mindenképp bele fogok olvasni, remélem, engem is megfog, ahogy téged.
    A borító pedig csodás! Imádom a színvilágot és azt, hogy csak a pár sziluettje látszik. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen jelenetet ábrázol :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon remélem, hogy neked is tetszeni fog! Ha elolvastad, mindenképp mondd, hogy tetszett, kíváncsi vagyok! :D

      Törlés
  4. Eddig engem teljesen elkerült ez a könyv, de nagyon meggyőző az a lelkesedés, amivel írtál róla. :) Megjegyzem magamnak, aztán ha véletlenül a kezembe kerül valahogyan, nem fogok nemet mondani rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök, ha esetleg elolvasod, mindenképp mondd, hogy tetszett! :)

      Törlés
  5. Annyira jó olvasni, hogy téged is ennyire megérintett :) Nekem a tavalyi évem egyik nagybetűs KEDVENC olvasmánya volt. Ajánlom a második részét is, ha még nem olvastad, bár az még ennél is keményebb, fel kell rá készülni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen tervben van, de már most érzem, hogy az nehezebb lesz :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü