Ugrás a fő tartalomra

Moly Name Tag | 2. hét

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit a legújabb fordulóban, ahol három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok: minden héten 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. (Ha szerencsém van, még válaszolnak is rá.) A hét elején mindig elküldöm a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat!

A második kör résztvevői:

@petuka16: 22 éves, élelmiszermérnöki végzettség tulajdonosa, jelenleg bébiszitter

@Évy: 22 éves, egy lépés választja el a diplomától, jelenleg gyakornok marketing területen.

@adrimoly20 éves, fogászati asszisztens hallgató

1.Mióta vagy aktív tagja a Moly.hu közösségének?

@petuka16: 2013. nyarán regisztráltam az oldalra, viszont rendesen aktív tagjává csak utána 1-2 évvel váltam. Akkor kezdtem el felfedezni az oldal rejtelmeit. :D

@Évy: Hm, pár éve biztosan. 2013-ban regisztráltam, nagyjából fél évig nem használtam a profilomat, azóta viszont nagyrészt aktív vagyok. Volt pár kisebb szünet, de mindig visszatérek.

@adrimoly:  2019. július 24.-én regisztráltam.

2.Hogyan bukkantál rá?

@petuka16: Valamilyen könyvet kerestem (nem tudom már melyiket) interneten rendelés céljából és ez az oldal volt az első találat. Aztán láttam, hogy itt végül is konkrétan rendelni nem igazán tudok, úgyhogy léptem volna is tovább. De elkezdtem böngészni az oldalt és itt ragadtam. És azóta is tagja vagyok. :D

@Évy: Talán a nővérem mondta, hogy regisztrált. Plusz talán egy internetes keresés során akadhattam rá.

@adrimoly: Egy könyvnek rákerestem a fülszövegére, és a moly.hu volt az első, a találatok között.

3.Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@petuka16: Ahogy egyre gyűltek a saját könyveim meg nőtt az olvasmánylistám nem nagyon tudtam már észbe tartani semmit így gondoltam, hogy nem ártana valami rendszert vinni az egészbe. Aztán jöttek a problémák, hogy hát mi szerint meg hogyan rendszerezzem, stb. Ekkor jutott eszembe, hogy én regisztráltam erre az oldalra, meg kellene nézni hátha segítene nekem ebben. És segített is. :3

@Évy: Főként az, hogy minden olvasásomat ezután „nyomon tudom követni.” Volt olyan évem, amikor közel jártam a 100 olvasott könyvhöz, olyankor akaratlanul is elfelejthet egyet-kettőt az ember.

@adrimoly: Először csak a könyvek után böngésztem, aztán valahogy felfedeztem az oldalon belüli „Zónákat”, és azokat használva döbbentem rá, hogy milyen befogadó, kedves közösségbe csöppentem bele.

4.Milyen élményeket tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak?

@petuka16: Leginkább pozitívakat. Sok új és jó könyvvel ismerkedhettem meg, és nagyon sok kedves mollyal is. Itt egy abszolút jó és (elnézést a kifejezésért) értelmes emberekből álló közösséget ismerhettem meg, aminek kimondottan örülök (igaz van néhány kivétel, de hála istennek nagyon kevés).

@Évy: Barátságokat. Voltam pár molytalálkozón, részt vettem pár ajándékozós eseményen. Ezekre nagyon szívesen emlékszem vissza.

@adrimoly: A Közel 9 hónap alatt rengeteg csodálatos embert ismerhettem meg, és ezért nagyon hálás vagyok az oldalnak. :)

5.Melyik könyv hatására lettél könyvmoly?

@petuka16: Nagyon könnyű kérdés: Jennifer L. Armentrout Obszidiánja adta meg a kezdő lökést. Egy gimis barátnőm ezt olvasta az egyik órán én meg pont észrevettem és beleolvastam (pont a csókolózós résznél tartott). Aztán mondtam is neki, hogy ha végzett én is elolvasnám. El is olvastam és megindultam a könyvmolyság útján. :)

@Évy: Talán az első Angie Sage Mágiája volt. A kötelezőket sosem szerettem, ezt tartom elsőnek.

@adrimoly: Stephenie Meyer: Twilight – Alkonyat (Twilight Saga 1.)

6.Mit jelent számodra ma az olvasás?

@petuka16: Kikapcsolódást. A világ legjobb kikapcsolódását. Mostanában elég kevés időm jut az olvasásra, de ha oda is jutok azt nagyon élvezem. Olyan jó érzés kicsit elszakadni a való élettől és sodródni valaki máséban. :)

@Évy: Kikapcsolódást, új élményeket, beszédtémát. Rengeteg mindent tud adni, ha megtaláljuk a megfelelő köteteket.

@adrimoly: Utazás egy másik dimenzióba.

7.Milyen típusú könyveket szoktál olvasni?

@petuka16: Romantikus a legjava, az a legjellemzőbb. Emellett pedig leginkább sci-fit, fantasyt vagy disztópiát olvasok. Hébe-hóba becsusszan egy-egy horror/thriller kategóriás is, de csak nagyon ritkán, és csak a nem túl ijesztőek. :D

@Évy: Elsősorban a fantasy a nagy kedvencem, de szívesen kilépek a komfortzónámból, hogy ne ragadjak meg egy műfajnál.

@adrimoly: Orvosi krimi, krimi, horror, fantázia, de szeretem az ifjúsági könyveket is.

8.Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból?

@petuka16: Ritkán, de ki szoktam. Ha horrort vagy thrillert olvasok, akkor az is ilyen alkalom.

@Évy: Ó, hogy most jön ez a kérdés… Igen. :D A horror nem igazán az én világom, de néha megpróbálkozom vele, szóval mondhatjuk, hogy igen.

@adrimoly: Nem jellemző, de ha akad olyan könyv aminek megfog a fülszövege, akkor igen.

9.Van abszolút kedvenced? Ha igen, mi az?

@petuka16: Az a könyv, amelyik elindított a könyvmolyság útján, az Obszidián. Daemon a mai napig nagy szerelmem, és önkéntelenül is minden könyvet/szereplőt őhozzá és a történetéhez hasonlítok.

@Évy: A Harry Potter és a Percy Jackson sorozat. Szinte bármikor újra tudom olvasni ezeket.

@adrimoly: T.C. Lang: A Lámpás nyomában, ez mindig is a kedvencem lesz :)

10. Melyik volt a legemlékezetesebb olvasmányod 2019-ben?

@petuka16: Sarah J. Maas ACOTAR sorozatának a harmadik része, a Szárnyak és pusztulás udavara. :)

@Évy: Tavaly nem olvastam sokat, de a Tüskék és rózsák udvara sorozat nagyon jó élményt adott.

@adrimoly: Nem tudnék egyet kiragadni közülük.

11. Mit gondolsz, melyik könyvet kéne mindenkinek legalább egyszer elolvasnia?

@petuka16: Colleen Hoover könyveit. Igaz, hogy new adultak, de mindig valami komoly mondanivalója van a történeteinek, emiatt mindig mindenkinek ajánlani szoktam az ő könyveit.

@Évy: Talán a Jégviráglányok és a Hadd mondjam el. Fontos témák, amikkel érdemes lehet ismerkedni.

@adrimoly: Azt gondolom (,legalábbis magamból kiindulva), hogy mind mások vagyunk, és nekem hiába tetszik egy romantikus fantasy, ha másnak teljesen más az érdeklődési köre, akármennyire is dicsérem a könyvet, ajánlom az elolvasását, nem valószínű, hogy elfogja olvasni.


12. Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak?

@petuka16: Interneten vásárolok az esetek 98%-ában és mindig keresem az akciókat. Olykor képes vagyok órákat eltölteni szervezgetéssel és számolgatással, csakhogy a lehető legjobban jöjjek ki én is és a kiadó is a vásárlásból. :D

@Évy: Teljesen random. Általában online, de imádok bemenni könyvesboltokba nézelődni. Teljesen más élmény. :)

@adrimoly: A kedvező árak, és kuponok miatt leginkább online szoktam könyvet vásárolni.

13.Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@petuka16: Napsütötte szoba, nagy bögre tea, egy kis nasi, a babzsák fotelem és csend, hogy teljesen bele tudjak merülni az aktuális olvasmányomba. :)

@Évy: Békesség. Nem kell teljes csend, de ne legyen nagy hangzavar, tudjak figyelni. Meg lehetőleg ne legyen teljesen sötét, de nincsenek extra elvárásaim. :D

@adrimoly: Télen elengedhetetlen számomra a forró csoki, és a pihe puha takaró.

14.Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat részesíted előnyben?

@petuka16: Hát ez igazából sok dologtól függ. Ha valamelyik kedvenc íróm írta, akkor bármennyi kötet jöhet, de ha kevés az időm, akkor szívesebben olvasok stand alone-t.

@Évy: Nem teszek különbséget, a történet komplexitásától függ szerintem. Van, amikor egy könyv is sok, van amikor 7 is kevés. Valakinek ugyanezek fordítva lehetnek, így van rendjén.

@adrimoly: Nem teszek különbséget, ha valami annyira megtetszik, akkor akár egy 20 részes sorozatnak is neki kezdek. :)

15.Mennyi időt szoktál olvasással tölteni?

@petuka16: Ha tehetem akkor képes vagyok reggeltől estig olvasni. De amúgy ahogy az időm adja. Minél több a szabadidőm, annál többet olvasok.

@Évy: Változó. Van, amikor nincsen kedvem olvasni, vannak napok, amikor egész nap csak olvasnék.

@adrimoly: Az a szabadidőmtől függ. Ha tetszik egy könyv, akkor addig olvasom amíg ki nem olvasom az egészet.

16.Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@petuka16:  Hát inkább nem számolnám meg. xD 80 és 100 db között lehet az olvasatlanjaim száma, és van egy olyan érzésem, hogy ez még nőni fog. :D

@Évy: Túl sok. Mindannyian jobban járunk (de főleg én), ha ezt nem számoljuk meg. :D

@adrimoly: Körülbelül 10-12.

17.Mi alapján teszel egy könyvet kívánságlistára?

@petuka16: Borító, fülszöveg és közeli ismerős/barát véleménye. Ez a három dolog szokott a fő szempont lenni. (Esetleg pár spoiler-mentes idézetet is elolvasok. :) )

@Évy: Alapvetően a történet a fontos, néha az író alapján döntök. Ismeretlen könyveknél általában a borító fog meg, de nem szeretek az alapján dönteni.

@adrimoly: Fülszöveg, vélemények és olykor a borító alapján is.

18.Követsz könyves témájú blogokat vagy bookstagramokat? Ha igen, mi alapján olvasol, illetve követsz valakit?

@petuka16: Igen, követek néhányat. Leginkább a beltartalom miatt. Itt a kinézet igazából nekem édes mindegy. Ha visszanézve a korábbi posztokat azt látom, hogy hasonló könyveket olvas, mint én vagy mindig a legfrissebb híreket hozzá, akkor valószívű követni fogom őt. Instagram esetében csak annyi, hogy ha tetszenek a képei akkor követem, ha nem akkor nem.

@Évy: Mindkettőm van, emiatt pedig sokakat követek. :D Szeretem, ha valaki értelmesen ír, szépen, kerek mondatokban. Valamint minőségit ad ki a kezéből, ami akár egy gondolatmenet is lehet. Lehet bármennyire szép egy bookstagram kép, ha egy angol idézet vagy hashtag-tömeg van a kép szövegében, akkor sajnos nem nagyon szoktak megfogni, kivéve ha valami különleges van a képben.

@adrimoly: 1-2 bookstagramot követek, leginkább a szép képeik, kreativitásuk fog meg.

19.Mi volt a legutolsó olvasmányod?

@petuka16:  Idén eddig az utolsó befejezett az Jessica Sorensen Violet, Luke és az esély című könyve volt.

@Évy: Per pillanat Anna Todd Miutánja.

@adrimoly: Mark Cotta Vaz: Breaking Dawn – Hajnalhasadás
Kulisszatitkok – Illusztrált nagykalauz a filmhez

20.Mi alapján választod ki a következő olvasásra kerülő könyvet?

@petuka16: Mihez lenne kedvem. Pl. ha elolvastam egymás után 10 romantikust, akkor jólesik utána valami romantika nélkülit olvasni. Ilyenkor szoktam kilépni a komfortzónámból ha úgy van. De amúgy igen, az esetek nagy részében attól függ, hogy mihez van hangulatom.

@Évy: Próbálok a várólistámról választani, de néha sajnos nem sikerül. A könyvajánlásokat olvasva is néha megtetszik valami, néha annyira, hogy azokból lesz valamelyik a következő olvasásom. :)

@adrimoly: Ez nálam nagyon sok mindentől függ.


Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a válaszokat, és hogy segítettetek abban, hogy egy kicsit jobban megismerjük egymást! Találkozunk jövőhéten!


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü