Ugrás a fő tartalomra

Moly Name Tag | 3. hét

 



Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :)

A harmadik kör résztvevői:

@Libricica: 24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D

@Filippino: Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.)

@luthienlovemagic: 35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvértékeléseket, írásokat, book tageket, T5W bejegyzéseket, szerzőkkel készített interjúkat olvashattok.

És akkor jöjjenek a kérdések:

1. Mióta vagy aktív tagja a Moly.hu közösségének?

@Libricica: 2011-ben regisztráltam és igazság szerint már akkor aktívan használtam, csak még nem igazán értettem a lényeget – meg egy balatoni településen nyáron a vacak nettel nehéz is volt felfedezni. 2011 év vége óta, vezetem rendszeresen az olvasásaim, tehát onnantól mondom magam aktív molynak.

@Filippino: Idén július 14-én lesz 9 éve, hogy regisztráltam az oldalra, az első évben kevésbé, utána viszont folyamatosan aktívoskodtam.

@luthienlovemagic: 2015. január 4-e óta. Akkor regisztráltam az oldalra, és azóta aktívan használom.

2. Hogyan bukkantál rá?

@Libricica: A Facebookon egy blogos csoportban volt minden héten egy kérdés – írással, bloggerkedéssel foglalkozó – és egyszer volt az olvasással is. Akkor ott sokan írták, hogy „molyon” én meg azt se tudtam miről beszélnek és utánakerestem. Regisztráltam és fogalmam sem volt arról, hogy mi ez az egész.

@Filippino: Facebookon egy ismerősömnél jelent meg az a molyos rendszerüzenet, hogy ezt és ezt a könyvet ekkor és ekkor elkezdte olvasni. Egyből utánanéztem, hogy mi is ez, nagyon tetszett, én is meg szerettem volna mutatni másoknak, hogy épp mit olvasok. Ez nagyon rövid ideig tartott, most már nincs összekötve nálam a két platform, nem véletlenül.

@luthienlovemagic: Először egy könyvre való rákeresés során dobta ki a Google, de akkor még csak a fülszövegolvasásig jutottam, mert sok funkció regisztrálás nélkül nem volt elérhető, és akkor még nem keltette fel az érdeklődésemet annyira, hogy beregisztráljak. De aztán párom nővérénél egyszer megláttam, hogy Molyol, és egy kis idő után úgy döntöttem, beregisztrálok én is.

3. Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Libricica: Először a plecsnik miatt kezdtem el használni, mert elfogott egy „nekem akkor is nagyon sok kitüntetésem lesz” érzés. Aztán rájöttem, hogy sokkal inkább a beszerzéseim nyomon követése és az olvasmányaim rendszerezése szuper benne. Leginkább amúgy az fogott meg benne, hogy általában bárkinek bármi baja volt, mások azonnal reagáltak rá – a közösség, ha nem is mindig éreztem így, de nagyon jó.

@Filippino: Az olvasásaimat szerettem volna vezetni, ez volt a kezdő löket. Aztán egyben, rendszerezve látni a magánkönyvtári állományom, amit előtte sehol nem vezettem.

@luthienlovemagic: Elsősorban az, hogy vezethetem az olvasásaimat és írhatok értékelést, másod sorban az, hogy felvihettem a könyveimet, illetve listázhattam őket (kívánság- és várólista).

4. Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak?

@Libricica: Hát, sok levelezőtársat, akik sajnos eltűntek (pedig @Vikcs és @FairyDust igazán tartósnak bizonyultak aztán…). Aztán rengeteg segítséget (Egyetemista, fősulis molyok, igazán hálás vagyok nektek). Kezdeti időben elég sok visszautasítást, amiket aztán vihettem fel újra a rendszerbe. Minden karácsonykor pro tagságot. Illetve az ajándékozós események közül a szülinapozósat, amin nagyon szeretek részt venni és az eddigi két alkalommal nagyon jó tapasztalataim voltak.

@Filippino: Életem szerves része lett a moly. A kihívások miatt választottam bizonyos könyveket, befolyásolta a vásárlási szokásaim, a könyvtári kereséseim. Természetesen a figyeltjeim ajánlásai is hatással voltak ezekre. A könyvfesztivált is a molyon keresztül ismertem meg, itt személyesen találkozhattam többekkel, dedikálásokra is eljutottam.

@luthienlovemagic: Sok hasonló könyvmolyt ismerhettem meg, emellett írókat és kiadókat is, ami különösen izgalmas, mert az oldal által szinte testközelbe kerülnek az olvasókhoz.

5. Melyik könyv hatására lettél könyvmoly?

@Libricica: Szerintem a Május 35. hatására lettem könyvmoly, Erich Kästner nálam nyerő volt – talán 3. osztályos koromban olvastam. Általánosban alig vártam az 5. osztályt, mert akkor már 2(!) könyvet lehetett egyszerre kikölcsönözni az iskolai könyvtárból. De gyakorlatilag én 8. végére kiolvastam az összes regényt – egy barátnőmmel mi olvastunk a legtöbbet, 2-3 alkalommal voltunk benne a kis füzetecskében egy évben.

@Filippino: Én is a Harry Potter-nemzedék tagja vagyok, általános iskola 4. osztályában olvastam a Bölcsek Kövét, ami akkor jelent meg, és elindította a lavinát.

@luthienlovemagic: Erre nehéz válaszolnom. Gyerekként a gyerekkönyvek és a Star Wars regények miatt, aztán volt egy kis szünet, amikor nem olvastam. Aztán egyetemistaként felfedeztem a Harry Potter sorozatot és A gyűrűk urát, amik visszahozták a könyvmolyságomat.

6. Mit jelent számodra ma az olvasás?

@Libricica: Menekülést a való világból. Egy olyan világot, ahol lehet bármilyen nyomorúságos a szereplő helyzete, az a biztos tudat mindig ott lebeg a levegőben, hogy ők is túlélnek valahogyan. Mondjuk általában nem disztópiákat olvasok, mert imádok egy boldog mesebeli világban téblábolni, meg nyomozni.

@Filippino: Életszükségletet. Nem érdemes egy olyan világban élni, ahol nem jut idő az olvasásra.

@luthienlovemagic: Kikapcsolódást és felhőtlen szórakozást, illetve komoly elmélyedést is, ha egy komolyabb témájú könyv kerül a kezembe.

7. Milyen típusú könyveket szoktál olvasni?

@Libricica: Szeretek képregényeket és haikukat is olvasni, de a fő szenvedélyem a próza. Azon belül a romantikus (és erotikus) zsánerben érzem igazán jól magam. Illetve a fantasy és a krimi az, ami még nagyon vonz.

@Filippino: Történelmi regényeket, romantikusokat, fantasyt, mágikus realizmust, önfejlesztő-pszichológiai és gyerekneveléssel kapcsolatos könyveket elsősorban.

@luthienlovemagic: Általánosságban a fantasy és sci-fi könyveket szeretem a legjobban, illetve az utóbbi pár évben visszatért az életembe a képregény olvasás is.

8. Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból?

@Libricica: Néha igen. Például évente 1-2 Star Wars könyvet is elolvasok, pedig az űropera nem az én komfortzónám tagja. Illetve ha kihívások megkövetelik örömmel kukkantok bele különböző zsánerekbe.

@Filippino: Igen, sokszor megteszem, és ért már nagyon kellemes csalódás.

@luthienlovemagic: Ritkán, de igen, általában krimit vagy romantikus könyvet olvasok ilyenkor, vagy a kettő keverékét. Esetleg horrort.

9. Van abszolút kedvenced? Ha igen, mi az?

@Libricica: Beninától a Megsebzett szabadság az a könyv, amit szerintem bármikor ki tudnék olvasni – egy nap alatt. Kicsit hosszabb könyv ugyan, de Diana Gabaldontól az Outlandert is nagyon szeretem, csak sajnos vele a bármikor részt azért nem mondanám, mert szeretek csak rá koncentrálni – főiskola mellett nehéz ilyen hosszú könyvet olvasni. Illetve újkeletű hatalmas kedvencem a Napernyő Protektorátus sorozat Gail Carrigertől.

@Filippino: Most Dan Simmons Terrorját mondanám.

@luthienlovemagic: Több is van, de ezek közül most a Csodaidők sorozatot említeném meg.

10. Melyik volt a legemlékezetesebb olvasmányod 2019-ben?

@Libricica: A Too Late Collen Hoovertől. Emlékszem, hogy mennyire szerettem olvasni és sokakkal ellentétben nekem ez lett a kedvenc CoHo könyvem. Szerettem ezt a zsánert és a történetet is.

@Filippino: A tavalyi év legelső olvasmánya: Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt a kávé kihűl

@luthienlovemagic: Michael Chabontól a Kavalier és Clay bámulatos kalandjai. A fordítás hagy némi kívánni valót maga után, de maga a könyv ettől eltekintve zseniális.

11. Mit gondolsz, melyik könyvet kéne mindenkinek legalább egyszer elolvasnia?

@Libricica: Jack London: A vadon szava. Diana Gabaldon: Outlander. Benina: Megsebzett szabadság. Gail Carriger: Lélektelen.

@Filippino: A fentebb említett Terrort Dan Simmonstól, a Harry Potter sorozatot természetesen, klasszikusok közül pedig A Mester és Margaritát Mihail Bulgakovtól. Legelőször mégis a Bibliát mondanám.

@luthienlovemagic: Raana Raas Csodaidők sorozata. Tanulságos és letehetetlen.

12. Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak?

@Libricica: Régebben bementem a könyvesboltokba és nézelődtem – nyaranta egyszer egy könyvet kaptam, amikor elmentünk Keszthelyre. Aztán ezt felváltotta az, hogy bementem nézelődni és jegyzeteltem, majd leadtam a listát, hogy ezeket szeretném megszerezni és szülinapra/névnapra/karácsonyra azokat kaptam. Mostanában pedig hol elszalad velem a ló – akcióhajhász vagyok –, hol pedig 0 forint költése mellett lesz hirtelen 100+ könyvem – köszönhetően Páromnak.

@Filippino: Szinte mindig online vásárolok, és persze nem egy kötetet. Ha másnak vásárlok könyvet, akkor is bekerül mellé ez-az. Szívesen veszek itt molyoktól könyveket, illetve cserélek.

@luthienlovemagic: Általában online vásárolok az adott kiadó webshopjából vagy akciók esetén a nagyobb könyváruházak webshopjából való rendelés is becsúszik. Nagyon ritkán könyvesboltban, esetleg Molyoktól.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Libricica: Klasszikus zenék, a kényelmes fotelomban lehetetlen pózban ülve.

@Filippino: Már annak örülök, ha nem kell felpillantanom minden mondatnál, tehát fontos, hogy összefüggően legyen minimum fél órám. Az ideális olvasáshoz hozzátartozik egy jó kis kinti hely, ami lehet egy sima rattan szék vagy függőágy, persze jó időben. Kávé is szinte biztos, hogy van a közelemben. Vagy valamilyen finom ital: citromos víz, gyógytea, gyömbéres itóka, stb. A legjobban a kinti friss levegő tud olvasásra buzdítani. Ha bent vagyok, akkor is nyitva az ablak.

@luthienlovemagic: Egy plédbe burkolózva az ágyon, miközben nem zavar senki.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat részesíted előnyben?

@Libricica: Sorozatoknál azt szeretem, ha már be van fejezve – ez ugyebár az önálló köteteknél nem játszik. Nálam azért nincs ilyen kérdésben könnyű válasz, mert vannak nagyon jó önálló kötetek, de vannak olyanok is, amikben minden olyan összecsapott. Szeretem azokat az önálló köteteket, amiknek van folytatása, de abban csak mint mellékszereplők tűnnek fel (Anna és a francia csók). A sorozatoknál meg félek, hogy félbemarad vagy a fordítás nem folytatódik.

@Filippino: Ha megfog a történet, akkor örülök, ha jó sokáig tart, ezért nagyon szeretem a sorozatokat, az önálló kötetek közül pedig a hosszúakat.

@luthienlovemagic: Attól függ. Ha jó az adott sorozat, akkor jöhet, de inkább az önálló könyveket preferálok, ami kerek egészet alkot.

15. Mennyi időt szoktál olvasással tölteni?

@Libricica: Igyekszem minden nap 1 órát olvasni, hétvégente ennél jóval többet képes vagyok semmittevéssel, olvasmányokban kalandozással tölteni.

@Filippino: Nem eleget sajnos mostanában. Ez folyamatosan változik persze, ahogy a gyerekek nőnek, mindig mást és máshogy igényelnek belőlem. Most folyamatosan rajtuk kell tartanom a szemem, és éjszaka is kel a pici sokszor, ezért ha sikerül olvasnom, akkor az még jobban az alvás rovására megy, de eskü, néha nem bánom.

@luthienlovemagic: A kisfiam születése óta kevesebbet, de előtte elég sokat olvastam egy nap.

16. Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Libricica: A várólistám szerint jelen pillanatban 527 ilyen könyv van, de ebből olyan 10-20 újraolvasás miatt került fel ide, szóval olyan 500 olvasatlan könyvem van. Remélem, miután lediplomáztam, több időm lesz újra olvasni.

@Filippino: Kb.900. Te jó ég!

@luthienlovemagic: Kereken 490. Ezen próbálok jelenleg változtatni egy kis könyvstoppal :D

17. Mi alapján teszel egy könyvet kívánságlistára?

@Libricica: Ha megveszem egy sorozat első részét, akkor általában a többit felteszem a kívánságlistámra. Amúgy olyan könyveket, amik valamiért megfognak.

@Filippino: Ha általam ismert és szeretett az alkotó, gondolkodás nélkül megy oda. Egyébként sokszor fülszöveg miatt teszem fel őket, de simán le is veszek onnan bármit, ha pl. a molyok alacsony százalékra értékelik.

@luthienlovemagic: Ha egy általam kedvelt sorozat folytatása vagy egy általam szeretett író új könyve, esetleg a fülszövege felkeltette az érdeklődésemet.

18. Követsz könyves témájú blogokat vagy bookstagramokat? Ha igen, mi alapján olvasol, illetve követsz valakit?

@Libricica: Követek mindkettőt, de nem mondanám, hogy rendszeresen. Néha-néha szívesen kalandozok mások blogjain vagy nézem a könyves képeiket. Amúgy rendszerint úgy választok valakit, hogy megnézem mennyire olvasható a blogja és milyen értékelései vannak.

@Filippino: Szabados Ágit (NIOK könyvklub) és Ott Annát.

@luthienlovemagic: Igen, többet is követek. Általában az az alapján, hogy tetszenek az adott blogger értékelései, egyéb cikkei, illetve a bookstagammer olyan képeket csinál, amik tetszenek.

19. Mi volt a legutolsó olvasmányod? (itt a szünet miatt nem aktuálisak a válaszok)

@Libricica: Gail Carriger: Changeless – Változatlan volt a legutolsó befejezett, jelenleg a Gail Carriger: Blameless – Szégyentelen könyvet olvasom.

@Filippino: Eoin Dempsey: Fehér rózsa
Tegnap vittem vissza a könyvtárba, miután a héten megnyitott.

@luthienlovemagic: Amit legutoljára befejeztem az a 2050 ifjúsági sci-fi antológia volt.

20. Mi alapján választod ki a következő olvasásra kerülő könyvet?

@Libricica: Ha sorozatot kezdek el, akkor végig olvasom a sorozatot általában. Amúgy hosszas polcbámulással.

@Filippino: Jelenleg csak megérzés alapján leemeltem egy könyvet a polcról, a következő viszont kihívásra lesz.

@luthienlovemagic: Most a recenziós könyveimet olvasom sorban vagy olyat olvasok még ezeken kívül, amik kihíváshoz kellenek, vagy nagyon érdekelnek.


Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a válaszokat, és hogy segítettek abban, hogy egy kicsit jobban megismerjük egymást! Találkozunk a következő fordulóban!

Megjegyzések

Popular Posts

Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

Sziasztok!  Ezúttal egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami minden képzeletemet felülmúlta! Nem másról van szó, mint a nagy sikerű A kegyetlen herceg című könyv Holly Black írónő tollából. Tartsatok velem! Fülszöveg Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem. Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek. Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a d

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos