Ugrás a fő tartalomra

Milyen is volt 2020 könyvekben?

 

Sziasztok!

Elhoztam nektek életem második blogos könyvértékelőjét, ami ezen az oldalon, ebben a formában a legelső! Ha másért nem is, ezért azt hiszem pezsgőt bontok december 31-én! :D

2020. Ha valaki meghallja ezt az évszámot, egyből arra gondol a legtöbb ember, hogy legyen már vége ennek az évnek, hiszen ez egy elátkozott időszak. Rengeteg nehézséggel kellett szembenéznünk idén:

a diákoknak az online oktatás

a szülőknek a gyerekfelület

az embereknek meg úgy általánosságban az összezártság vagy éppen a másik hiánya okozott problémákat.

Azonban azt kell mondjam, hogy: GRATULÁLOK, KÖZEL A VÉG!


De mit is jelent ez számomra?

A tavalyi összefoglalóban beszéltem az idei terveimről, amik a következők voltak: 

2019-ben összesen csak 18 könyvet sikerült elolvasnom, és emiatt merészen, de az elvárásomat magam felé felemeltem 40 könyvre

várólistát szerettem volna csökkenteni

szerettem volna aktívabb lenni a közösségi platformokon

valamint az elolvasott könyvek után egy 200-ast bedobni a perselybe, és később abból könyvet venni, ezzel is elkerülve a túlvásárlást

A kérdés már csak az, hogy ebből mi, és hogyan sikerült. Hát lássuk is:

Ebben az évben sikerül 42 könyvet elolvasnom, ezzel megugrottam a saját lécemet. Ez összesen 13 493 oldal, ami azt jelenti, hogy átlagosan 321 oldalas könyveket olvastam.
A könyvvásárlási szokásaimat nem tudtam teljes mértékben a 200-as rendszerhez tartani, de őszintén megmondva, nem is bánom. Ebben az évben összesen 20 könyvet vettem. Tekintve az elolvasott, valamint megvett könyvek arányát, úgy gondolom, a várólista-csökkentés is eredményesen zajlott :)
Sajnos azonban az aktivitásról már nem tudok ilyen pozitívumokat mondani nektek, hiszen ugyanúgy hoztam a formámat, hiszen júniustól egészen október végéig konkrétan inaktív voltam, mert egyszerűen úgy éreztem, hogy nem tudom ezt rendszerességgel csinálni, még magára a platformra sem léptem fel. Azonban időközben rájöttem, hogy mindez talán azért volt, mert másokra akartam hasonlítani, mások sikerét szerettem volna én is elérni. 2020 hiába volt globálisan az egyik legrosszabb év, számomra többet adott, mint korábban 2019 vagy akár 2018. Elkezdtem megismerni magamat, azt hogy mit is szeretek, mi is az én tényleges véleményem, és ezzel elkezdtem megismerni a saját személyiségemet is, és elkezdtem megtanulni elfogadni magamat. 


És akkor jöjjenek az új célok 2021-re:

mivel 2020-ban sikerült elolvasnom legalább 40 könyvet, 2021-ben legalább 50 könyvet szeretnék elolvasni  

szeretném folytatni a várólista-csökkentésemet

szeretnék hű lenni önmagamhoz, és ha úgy érzem, hogy szükségem van egy kis insta/blog detoxra, akkor bátran tegyem meg

szeretnék több bejegyzést írni (nem csak könyv témában)


Nagyon sok mindent szeretnék megköszönni nektek is, hiszen ti voltatok azok, akik mindig támogattak engem, és végigkísértek ezen az úton! Köszönöm!
December van, már csak napok kérdése, és elbúcsúzhatunk ettől az évtől, és én csak annyit kívánok mindenkinek, hogy szerencsésebb 2021-et! :)

Megjegyzések

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü