Ugrás a fő tartalomra

Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg


Sziasztok! 

Ezúttal egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami minden képzeletemet felülmúlta! Nem másról van szó, mint a nagy sikerű A kegyetlen herceg című könyv Holly Black írónő tollából. Tartsatok velem!

Fülszöveg


Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.

Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.

Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.

A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.

Hagyd, hogy elbűvöljön!

Idézetek


A foglyok, akár a damaszkuszi szilvák. Minél tovább tartogatod, annál kevésbé értékesek.
Azt hittem, már nem döbbent meg a halál, de most annyira sok volt belőle.
Egyenesen hazafelé tartok, hogy megfürödjek és lefeküdjek egy olyan világban, ami nem az enyém, és soha nem is lesz az.

Címkék

21. század, amerikai szerző, árva, énregény, fantasy, herceg, ifjúsági, ikrek, kamasz, főszereplő, kortárs, mágia, magyar nyelvű, misztikus, női főszereplő, regény, romantikus, sorozat része, testvérek, tündér, urban fantasy

Értékelés

Eredetileg úgy terveztem, hogy nem írok különálló értékelést a sorozatok egyes részeihez, szívesebben értékelném egyben az egész trilógiát, de muszáj megtörnöm ezt az elhatározásomat. Molyon írtam egy rövidebb véleményt, de ez megindította a lavinát: Egyszerűen ki kell adnom magamból.


Ez tipikusan az a könyv, amit mindenkinél láttam már, tényleg, mindenkinél, és eredetileg csak azért vettem meg, hogy hátha egyszer mégis elolvasnám, de ha én nem is, legalább a testvérem mindenképpen. Ő az egyik legnagyobb fantasy rajongó akit ismerek, azonban én sokkal inkább a könnyed romantikusok világát élem. Részben ezért is gondoltam, hogy ez a könyv nem lenne az én stílusom, habár mindenki dicséri. Bár többször tévednék így.

Ha csak az alaptörténetet nézzük, minden részlet nélkül, akkor könnyedén és egyben felelőtlenül gondolhatnánk azt, hogy ez egy X. fantasy, ugyanolyan lesz, mint a többi, semmi újat nem fogunk már tapasztalni. Na igen. Én is ezt hittem. De el kell árulnom nektek valamit: mindannyian tévedtünk! 

Ennek a kötetnek a legnagyobb erőssége talán pont, hogy a részletekben rejlik. Megvan az az érzés, amikor olvasol, és mintha egy filmet vetítenének le benned, olyan jól el tudsz képzelni mindent? Nekem ez most először volt meg a Caraval óta, pedig nem most olvastam azt sem. Egyszerre olvastam, néztem és hallgattam a bennem lejátszódó filmet. Ha valamit igazi olvasásélménynek nevezek, akkor ezt mindenképpen!


Természetesen ennek is, mint minden könyvnek volt gyengesége (na jó, nem, az ACOMAF-nak nem volt xd), ugyanis az első felében végig azt hittem, hogy igazam lesz, és nem fog tetszeni, ugyanis úgy éreztem, hogy nem haladunk semerre. Szinte már untam a banánt. De csak az első feléig!
Azt hiszem a negatívumok listáját ezzel le is tudom zárni, és könnyedén sutba is dobom az egészet, mert Holly Black a kötet második felével teljes mértékben kiengesztelt! Talán ezzel a történettel lehetne a legjobban bemutatni az irodalmi pálfordulás tökéletes példáját, nem holmi karakterfejlődésekkel. 


A történet második fele úgy ahogy van, engem megvett kilóra. Mostanában több jó könyvet is olvastam. De ez nem volt jó. Ez nagyszerű volt a számomra! Komolyan, ilyet utoljára fantasy műfajban a Caravalnál éreztem! A szereplők egytől egyig ki voltak dolgozva, a történet fel volt építve, és nem utolsó sorban muszáj megemlítenem, hogy az írónő remek csavarokat tudott kitalálni.


Talán azzal sem árulok zsákbamacskát, ha elmondom, hogy egy ilyen női főszereplőre vártam már mióta! Jude egyszerre volt bátor, ambiciózus, de ugyanakkor pedig gyengéd és érzelmes. Ő volt a legszimpatikusabb női szereplő mind közül, akikről eddig ebben az évben olvastam. Persze nem lehet teljes mértékben összehasonlítani egy fantasy és egy realisztikus könyv női főszereplőjét, de én még akkor is úgy gondolom, hogy ezzel megnyerte ezt a címet nálam.

Másik nagy kedvencem volt még maga a Kegyetlen herceg, Cardan személyében. Hát én őróla egyszerűen nem tudok értelmes mondatokat formálni az agyamban, pedig még csak nem is ettem tündérgyümölcsöt! :D Szerintem a kegyetlenségei ellenére az egyik legszerethetőbb karakter volt az egész könyvben, számomra legalábbis mindenképp.

Összességében, hogy ne is húzzam tovább a szót, szerintem egy rendkívül jól megírt fantasy regényről van szó, ami nem tocsog a romantikában, de mégsincs kihagyva, így az olyan reménytelen szerelmesek is találnak benne ölelni valót, mint én! Holly Black nevével itt találkoztam először, de biztosan nem utoljára! Ez a könyv nálam abszolút megéri az 5*-ot, még a kezdeti nehézségekkel is!

És a kérdés, hogy kiknek ajánlom: Egyszerűen mindenkinek, aki lát, tud olvasni, és érezni! Szerintem ezt a könyvet kár lenne kihagyni!

Borítóvélemény

Szerintem gyönyörű borítót kapott ez a kötet. De nem csak ez az egy könyv, az egész sorozat kötése szemet gyönyörködtető. Három szóval tudnám kifejezni magam: egyszerű, de nagyszerű. Remekül illik a sorozathoz, és látványnak sem utolsó.

Megveheted itt

Ha esetleg felkeltette az érdeklődésed, szívesen elolvasnád, vagy már olvastad, de nincs még ott a polcodon, akkor ide kattintva könnyedén megrendelhetitek!

Befejezés

- A kérdés már csak az, milyen király legyek.

Megjegyzések

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü