Ugrás a fő tartalomra

Sarah J. Maas: Fagy és csillagfény udvara

Sziasztok!

Ezennel a legújabb olvasmányomról hoztam Nektek értékelést, ami nem más, mint Sarah J. Maas Fagy és csillagfény udvara című könyve. Fogadjátok sok szeretettel!


Fülszöveg

A remény még a legfagyosabb éjszakán is melegséget nyújt.

A téli napforduló egy hét múlva lesz. Még mindig újnak éreztem királynői szerepemet, és csak halvány elképzelésem volt hivatalos teendőimről.


Egy éve. Te jó isten! Rhys közel egy éve hajtotta be rajtam a megállapodásunkat, mert mielőbb ki akart engem szabadítani a mérgező Tavasz udvarából, és ezáltal megmenteni az összeomlástól kétségbeeséstől. Ha csak egy percet késik, csak a Jó Anya tudja, mi történt volna, és hol lennék most.

Eszembe jutott a párom, aki oly' keményen és önzetlenül küzdött, pedig semmi reménye nem volt arra, hogy mi együtt leszünk.


Mind a ketten megküzdöttünk a szerelmünkért, a vérünket adtuk érte. Rhys meg is halt érte.


A Hybern elleni háborúnem múlt el nyomtalanul Feyre, Rhys és barátaik életéből, mégis mindent megtesznek, hogy újjáépítsék az Éjszaka udvarát. A küszöbön álló téli napforduló kiváló alkalmat kínál arra, hogy végre egy kicsit kikapcsolódjanak. Ám az ünnepi hangulat sem tudja visszatartani a múlt árnyékait. Miközben Feyre az Éjszaka úrnőjeként próbál helytállni, szembesülnie kell vele, hogy barátai sebei mélyebbek, mint hitte, és az udvar jövőjét is tönkre tehetik.



Idézetek

- Szeretlek - súgta. - Jobban szeretlek az életemnél, a birodalmamnál, a koronámnál.
Szeretlek, mondtam a kötelékünkön keresztül.
Mit lehetne rajtam nem szeretni?
- Huszonegy éves lesz, Cassian, huszonegy.- És? Az anyád tizennyolc volt, az apád kilencszáz.


Címkék

amerikai szerző, erotikus, fantasy, high fantasy, mágia, magyar nyelvű, new adult, regény, romantikus, sorozat része, tündér, váltott szemszög


Értékelés

Hol is kezdjem? Nagyon örültem, hogy újra a kis csipet csapatról olvashattam, hiszen már nagyon hiányoltam őket a harmadik, utolsó "igazi" rész után. 

Bevallom, egy kicsit ódzkodtam ettől a kiegészítő kötettől, hiszen eredetileg egy trilógiáról van szó, és nem minden esetben jön ki jól a kiegészítése egy adott sorozatnak, sokszor úgy érzi az ember, hogy inkább a pénz a fontos, nem is annyira a minőség. Szerencsére ennél a könyvnél semmi ilyesmit nem éreztem az olvasása közben.


Az eddigiekhez hasonlóan, most is ugyanúgy indult a történet. Az eleje egy picit döcögős volt, más könyvekhez képest talán egy kicsit lassabban indult el, de ez a sok gondolatnak tudható be, és hogy "hozzá kell szoktatni" magunkat, hiszen utána meglehetősen gördülékenyen haladhatunk.

Ebben a kötetben egy könnyedebb eseményt dolgozunk fel, beleng mindent az ünnepi készülődés, közeledik a tündérek fő ünnepe, a téli napforduló. A második rész után ismét betekintést nyerhetünk kedvenc szereplőink hétköznapjaiba, és láthatjuk, hogy véres harcmodoruk mellett még mindig ugyanaz az a jókedvű, vicces, egymásért lévő család, mint eddig, a háború után is.

Az előző kötetek tartalma jóval mozgalmasabb volt, de ez teljes mértékben csak a könyv terjedelme miatt van, majd' 500 oldallal rövidebb, mint az őt megelőző társa. Ezt azonban az írónő egyáltalán nem érzékelteti. Ha valaki egyből a harmadik kötet után olvasná/olvassa, akkor esetleg érezheti úgy, hogy unalmasabb, pedig erről szó sincs!

A történet végig a maga meghitt, nyugalmas tempójában zajlik. Egy izgalmas utazás helyett inkább egy kikapcsolódó nyaralást, pihenőt nyújt számunkra. Ha maga a trilógia nem szerettette volna meg magát velem, valószínűleg ez a könyv sem tetszett volna annyira, mert inkább egy kicsit nosztalgiaként éltem meg, mint sem egy újabb kedvencként. 

Megmosolyogtam az ismerős beszólogatásokat, éreztem az egymás között létrejövő családi kötelékeket, együtt vártam a városi ház nappalijában, mit rejtenek az ajándékok, de mindenek előtt, újra együtt léteztem velük egy kicsit. 

Úgy érzem ezután a kis nosztalgiázgatás után, hogy rengeteg elvarratlan szál maradt a könyv végére, így ha az írónő úgy dönt, remekül lehetne folytatni ezt a kiegészítő sorozatot, rengeteg potenciál van benne!

Az egész történetre a maga nyugodtságával, emlékeivel, humorával és lehetőségeivel, tekintettel az előző kötetekre, összesen 4 csillagot adok, és remélem, még találkozok az Inner Circle tagjaival!

Borítóvélemény

Ha létezik gyönyörű borító, akkor az ez! Ha az egész sorozatot nézve kellene választanom kedvenc borítót, gondolkodás nélkül rámondanám, hogy ez, mint tartalomnál az ACOMAF! Még mindig gyönyörű és részletes a grafikai munka, és teljesen passzol a tartalma és a külső takarója ennek a történetnek. Egyszerűen jó ránézni, hát még két kezünkben tartva csodálni!




Megveheted itt 

Ha esetleg felkeltette volna ez a könyv az érdeklődéseteket, akkor megrendelhetitek ide kattintva!

Befejezés

Az álmainkra, amik teljesülnek, Rhys.

Megjegyzések

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü