Ugrás a fő tartalomra

Egy kis természetvédelem, avagy legyünk zöldebbek!

Sziasztok!

Most a könyvektől egy kicsit eltérő témával jöttem hozzátok. Az Instagrammon korábban már írtam egy bejegyzést ezzel kapcsolatban, viszont úgy gondoltam, ezt itt is érdemes lenne leírni, talán még több emberhez jut el.

Nem szándékoztam sem Wikipédia cikket írni erről, sem egy haláltusát írni a Föld jelenlegi helyzetéről, csupán megosztanám Veletek, mit tapasztaltam eddig, valamint megosztanék néhány egyszerű tippet, amivel Ti is tudtok tenni valamit a jövőnk érdekében. Ha érdekel, tartsatok velem!

Ez a bejegyzés azóta motoszkál a fejemben, amióta egyik alkalommal megláttam a Joy e havi számát, ami szintén a környezetkímélésről szólt. Több cikk olvasható erről, valamint a különböző hírességekről is, akik tesznek a környezetünkért. Azonban most nem csak a sztárok tettek valamit, hanem maga az újság is, ugyanis 50%-ban újrafelhasznált papírból készült a lap. Ez lehet, hogy nem hangzik nagy számnak, de ha belegondolunk, hány példányban jelent meg, és mindegyiknek az 50%-a újrahasznosított, máris jobban hangzik.

Az újságok mellett egyre több másik termék is készülhet újrahasznosított anyagokból, mint például egy egyszerű zsebkendő vagy füzet. 

Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem nektek 5 tippet, ötletet, amivel Ti magatok is zöldebbé válhattok!


1. Legyen saját kulacsod!


Rendkívül hasznos tud lenni egy saját kulacs. Ha megszomjazol, nem kell külön palackozott víz, elég ha megtöltöd a nálad lévő kulacsod egy csapnál vagy egy kutnál. Ezzel nem hogy csak kevesebb hulladékot termelsz, de támogatod az ivókutak építését, és még a pénztárcádat is kíméled. 

Többnél több féle kulacsot lehet ma már kapni, a fémtől egészen az üvegből készültekig. Nagy népszerűségnek örvend a Voss Water, amit üvegben árusítanak. Több üzletben is kapható, akár még benzinkutaknál is. Az ára valóban nem a legkedvezőbb (bár helyenként eltérhet), én magam sem vásároltam még, viszont itt is nagy a választék a sima víztől, az ízesítetten keresztül a gyümölcsös vízig. 

 Azonban én azt mondom, nem kell drága vizet venni egy kulacsért, hiszen minden második háztartással is foglalkozó boltban megtalálható egy saját példány többféle anyagból és színből, így mindenki választhat kedvére.



2. Műanyag bevásárló zacskók helyett használjunk vászonszatyrot!



Egyre inkább divatba jönnek a vászonból készült szatyrok és táskák. Ha az ember boltban vesz egy szatyrot, azt általában egyszer használja, hiszen a legtöbb egyből el is szakad. Egy jó vászontáska azonban ezekkel a pár tíz forintos szatyrokkal szemben sokkal strapabíróbb, valamint nem lehet tagadni, sokkal jobban is néz ki.
Valóban többet kérnek egy ilyen termékért, azonban hosszútávon sokkal inkább kifizetődőbb.

Nekem is többféle szatyrom van, és imádom mindegyiket.. Szinte mindenhova magammal viszem őket. A kedvenc darabomat még a Könyvfesztiválon szereztem be a Petőfi Sándor Irodalmi Múzeum standjánál áprilisban, azóta is tökéletes állapotban van, pedig nem kímélem.


3. Szelektív hulladékgyűjtés


Egyre több lehetőségünk van szelektíven gyűjteni a hulladékunkat. Országszerte egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek rá, így egyre több erre alkalmas hely van. Sokszor már panelházak előtt is található erre alkalmas hulladékgyűjtő.

Senki sem várja el, hogy mindent külön szortírozz, de ha már csak az üveget külön gyűjtöd, vagy az újságpapírt nem a nagy, közös konténerbe teszed, már kisebb teher van ezen a bolygón. 

Ami fontos ezzel kapcsolatban: mindent az annak kijelölt szemétgyűjtőbe szabad csak helyezni, valamint a tejtermékek dobozait és az üvegeket ha tehetjük, mossuk ki! Kellemetlen, ha hosszabb ideig bent savanyodik valami.



4. Közlekedés


Mindenki tudja, hogy autóval a legkényelmesebb rövidtávon utazni, azonban ez a legszennyezőbb megoldás is egyben. Ha teheted válaszd inkább a tömegközlekedést a személygépkocsik helyett.

Az autóknak rendkívül sok előnye van, mint például a kényelem, nem köt menetrend, valamint nem kell idegenekkel együtt utaznod azért, hogy elérd az úticélod.





5. Kevesebb Fast Fashion


Szerintem lassan mindenki tisztában van a "Fast Fashion" fogalmával. Ez tulajdonképpen egy olyan gyűjtőfogalom minden olyan ruhaneműre, amiből gyorsan és sokat gyártanak (sokszor illegális gyermekmunka igénybevételével). A ruha amúgy is egy olyan anyag, ami nehezen bomlik le, és előállításához rengeteg vízre van ugyancsak szükség. Ha ruhapazarlásáról beszélünk, szóba jöhetnek a tipikus "egyszer, vagy egyszer sem vettem fel, de kidobom", vagy a "csak azért vettem meg, mert ez a divat" mondatok. Ha már egyszer úgy döntünk, hogy inkább megszabadulunk ezektől, jó állapot esetén tovább lehet adni (internetes árusítás, turkálók, de akár otthonok részére is, jótékonyságból).

Ahelyett, hogy vásárlásunkkal a hatalmas üzletláncokat támogatnánk, vásároljunk turkálókban! Rengeteg szuper turit tud felfedezni az ember, ahonnan kevesebb pénzért, de ugyanolyan divatosan fel lehet öltözködni, és ezáltal nem kell újabb és újabb ruhát gyártani, ezzel is terhelve a környezetet.

Megjegyzések

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

Sziasztok!  Ezúttal egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami minden képzeletemet felülmúlta! Nem másról van szó, mint a nagy sikerű A kegyetlen herceg című könyv Holly Black írónő tollából. Tartsatok velem! Fülszöveg Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem. Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek. Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a d