Ugrás a fő tartalomra

Rácz-Stefán Tibor: Élni akarok!



Sziasztok!

Ezennel egy magyar író könyvét hoztam el Nektek, ami nem más, mint Rácz-Stefán Tibor Élni akarok! című műve. Fogadjátok sok szeretettel!


Fülszöveg

Mernél szeretni, ha az időd lejárt?
Lilla már évek óta a halál árnyékában él.
Beteg, és tudja, hogy csak hetek vannak hátra számára. Hazatér a kórházból, hogy teljesítse a bakancslistáját, segítsen szeretteinek álmaik elérésében, és még utoljára átélje a hétköznapok egyszerű csodáit. Nem is vágyik ennél többre, ám ekkor megismeri a szomszéd srácot, aki az összes tervét felforgatja...
Noel egy pimasz, irritálóan vonzó, de közben érzékeny fiú, akinek mindene a fotózás, és az az álma, hogy bejárja a világot. Nem is sejti Lilla sorsát.
A két fiatal egyre közelebb kerül egymáshoz, de Lilla nem akar szerelembe esni. Nem vágyik másra, csak hogy a fiúval lehessen, de retteg attól, hogy Noel viszonozza az érzelmeit.
Mi a jobb? Ha az ő érdekében eltaszítod magadtól azt akit szeretsz, vagy ha esélyt adsz a boldogságnak, bármilyen röpke legyen is?
Éld meg a csodákat!


Címkék

2010-es évek, 21. százas, betegség, ifjúsági, kortárs, LMBTQ, magyar nyelvű, magyar szerző, rákbetegség, regény, romantikus, tél


Idézetek

"Ha valaki nem fogad el téged úgy, ahogy vagy, miért lenne bármi helye az életedben?"

"Soha ne becsüld le saját magad."

"Mindenütt jó, de a legjobb otthon."


Értékelés

Ez volt a legelső könyvem az írótól, azonban korábban már rengeteg jót hallottam Tiborról és az írásairól. Az összes ismerősöm, aki olvasott már tőle, mindig csak dícsérte a műveit és magát az írót egyaránt, így mit ne mondjak, rajtam is eluralkodott a kíváncsiság.

Ezt a könyvet legelőször nem is a kiadónál vagy egy könyvesboltban láttam, hanem Vivinek, a Book of dream írójának egyik instaposztjában akadt meg rajta a szemem. Innen is ezer hála. Egyből rá is kerestem, elolvastam a fülszövegét, és már ott tudtam, hogy ez olyan történet lesz, ami vagy nagyon fog tetszeni, és meg fog bennem maradni a története, vagy végtelenül csalódott leszek. Úgy gondolom, nem titok a végeredmény.


Maga a regény a 18 éves Csudaszép Lilláról szól, aki egy halálos betegségben szenved, ugyanis már 6 éve diagnosztizálták daganattal. Az ő hátralévő napjait, heteit kísérhetjük végig, valamint betekintést nyerhetünk múltjának foszlányaiba a történet során.

A téma, ez a betegség is közelebb áll hozzám, mivel rengeteg rokonom szenvedett ennek több változatában is, és félő, hogy édesanyámat is ez fogja elvinni abba a bizonyos új világba. Így hát, ha akartam, se tudtam volna közömbösen hozzáállni ehhez az olvasmányhoz.

Az egész könyv felépítése bámulatos volt számomra. Belecsöppentünk egy történetnek a közepébe, ami egyben a vége is, de ugyanakkor pont annyira az eleje is volt. Rendkívül valóságosnak hatott minden szó, mondat és oldal, amit olvastam. Valóságos volt a szereplők boldogsága, szomorúsága és az a gyász is, ami körülvette őket.

A szereplők. Egytől egyig mindegyiket kidolgozottnak éreztem, olyanoknak, akiknek mindnek van személyiségük, múltjuk és jövőjük. Mindegyiknek megvoltak a maga erényei és hibái is, de ezáltal voltak ők is olyan valóságosak. És ki kell mondanom: Lilla sem volt tökéletes; de pont emiatt szerettem annyira.


Ha jobban belegondolunk, rájövünk arra, hogy lényegében mennyi és mennyi témát boncolgatott ez a könyv valójában:




  • Első sorban ott volt a betegség, annak feldolgozása, majd elfogadása és a harc, mely végigkísért minket.

  • Lilla legjobb barátnője, Betti túlsúlyos, ami miatt önbizalomhiánnyal szenvedett. Úgy gondolta, ő nem ér annyit, mint bárki más, amiatt mert több rajta a felesleg.

  • SPOILER:
    Edina és Gabi kapcsolata. Bizony; itt is előjött az LMBTQ téma. Ez sajnos még a mai napig nem egy könnyű téma, ami abból is látszott, hogy Edina mennyire félt attól, hogy elmondja az édesapjának.

  • Családi viszály. Miután a lányok édesanyja elhunyt szintén rákban, nem sokkal rá kiderült Lilla betegsége is. Az apuka megpróbált mindent megtenni azért, hogy a lányát ne kelljen elveszíteni, eközben Edina a huga kérésére a tanulmányaira figyelt, ami meglehetősen elfoglalta. Így ment tönkre Edina és az apja kapcsolata, és ennek szemtanúi is lehettünk a könyv olvasása során.

És ez csak pár dolog, ami többé tette ezt a történetet, ezáltal nem csak egy hétköznapi könyv lett. Számomra ez az a bizonyos történet, mikor nincsen happy end, mégis az egyik leggyönyörűbb mindközül. Egyértelműen ajánlom mindenkinek, bátran olvassátok és olvassatok, hiszen minden könyv egy új kaland, és az élet sosem olyan hosszú, mint ahogy mi azt szeretnénk, jónak látnánk.

Ez a kötet abszolút megérdemli az 5 csillagot!

Borítóvélemény

Imádom ezt a borítót! Olyan kis hangulatos, ahogy egy asztalon fekszenek a képek és az orgonák, amikről tudhatjuk, sokat jelentettek Lilla számára. EZ a két dolog kísérte végig a lányt az utolsó egy hónapban, ami alatt élni tudott. Ha ránézünk, eszünkbe jut róla az egész történet, hiszen merőben tükrözi azt. Eszünkbe juttatja Lillát és Noelt, Edináék édesanyját, Kállay doktornőt, hiszen ő hozta Lilla életének utolsó orgonáit. Egyszerűen elmosolyodom, ha ránézek erre a borítóra, hiszen tele van szépséggel és élettel, csakúgy, mint Lilla.

Kedvenc karakter

Egyértelműen Lilla! Mást nem is tudnék kedvenc karakteremnek elképzelni. Hihetetlenül erős, bátor és mindenek előtt példaértékű ember. Az egész regény alatt olyan csodálatos és talpraesett volt, hogy arra rengeteg ember nem lenne képes. Még csak 18 éves volt, mégis ő kezelte az egész helyzetet a legérettebben. Ő az a személy - hiszen Ő nem csak egy mindennapi karakter -, akit szívesen megismernék, és szívesen tudnék a barátnőmnek. Ő az a személy, aki a saját kínjában és elmúlásában is csak mások jövőjére és jólétére koncentrált, annak ellenére, hogy tudta, ezt saját magával nem teheti ezt meg. Ezekért a tettekért csodálom és tisztelem is egyaránt Lillát. Többet élt egy hónap alatt, mint más egész élete alatt.


Könyv befejezése

"Mert én sosem feledlek el"

Megjegyzések

  1. Imádom az értékeléseidet! Mindig eleget árulsz el a történetről ahhoz, hogy kedvet kapjon az ember az olvasásához. Most is csak annyit fejtesz ki Lilla életéről, hogy felkeltsd az érdeklődést, és hogy ne legyen benne annyi spoiler. Alig várom a következő posztodat. Remélem hamarosan elolvashatom. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

Sziasztok!  Ezúttal egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami minden képzeletemet felülmúlta! Nem másról van szó, mint a nagy sikerű A kegyetlen herceg című könyv Holly Black írónő tollából. Tartsatok velem! Fülszöveg Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem. Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek. Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a d