Ugrás a fő tartalomra

Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában





 Sziasztok!

Ma egy újabb értékeléssel érkeztem, mégpedig az eddigi legszeretettebb LMBTQ témájú könyvemről. Már biztosan többen is hallottatok Ari és Dante történetéről, és ezennel én is elhoztam Nektek. Igaz, hogy régebben olvastam a könyvet, viszont igyekszem egy összeszedett értékelést írni róla. Remélem tetszeni fog, tartsatok velem!


Fülszöveg

Dante tud úszni. Ari nem. Dante magabiztos és könnyen szavakba önti érzéseit. Ari nehezen boldogul a beszéddel és kétségektől szenved. Dante belemerül a költészetbe és a művészetekbe. Arit a börtönben lévő bátyjával kapcsolatos gondolatok nyomasztják. Dante világos bőrű. Ari árnyalatai sokkal sötétebbek.
Úgy tűnhet, mintha Dante lenne az utolsó ember, aki képes lebontani a falakat, amiket Ari maga köré emelt. Ám mindezek ellenére, mikor ők ketten találkoznak, különleges kötődés alakul ki közöttük. Rávolágít életük legfontosabb igazságaira, és segít rájönniük, milyen emberek akarnak lenni. Azonban útjuk során hatalmas akadályokna ütköznek, és csak akkor tudnak megerősödve túljutni rajtuk, ha képesek hinni egymásban és a barátságuk erejében.


Címkék

1980-as évek, amerikai, barátság, fejlődésregény, felnőtté válás, gyermeknevelés, ifjúsági, LMBTQ, magyar nyelvű, meleg, nemzeti kisebbségek, regény, romantikus, Texas, young adult (YA)


Idézetek

"Az emberekkel és a szavakkal óvatosan bánni ritka, gyönyörű dolog."

"Azon kezdtem töprengeni, hogy a versek olyanok lehetnek, mint az emberek. Néhányat azonnal megfejtesz. Másokat meg nem - és soha nem is fogod."

"Egyik nyári éjjelen úgy aludtam el, hogy abban reménykedtem, a világ más lesz, mire felébredek."

"Menj ki a szabadba és csinálj valamit! Odakint egy egész világ vár rád..."

"Nem mehetsz egyszerre mindkét irányba egy egyirányú utcában."


Értékelés

Mindig megesik velem, mikor új írótól fogok olvasni, hogy felteszem magamban a kérdést: Vajon tetszeni fog a stílusa? Hasonlítani fog egy másik íróra, vagy teljesen új, egyedi hangot fog közvetíteni a számomra?
Bizomy ez most sem volt másképp, hiszen ez volt az első könyvem a szerzőtől, korábban még csak a nevét sem hallottam.


Mit ne mondjam, egy kicsit zavarban voltam a könyvet illetően, hiszen ezelőtt még sosem olvastam LMBTQ témájú történetet, ezért nem is tudtam, miként álljak hozzá, a későbbiekben majd hogyan értékeljem, mivel ez nem egy átlagos romantikus regény.

Maga a könyv egy elég megosztó témát boncolgat, hiszena Földön mindig is voltak nyitottabb, szabadabb, ugyanakkor zárkózottabb, konzervatívabb emberek is, akik máshogy kezelnek bizonyos heéyzeteket, és más dolgokat tartanak jóna, elfogadottnak. Mindenki máshogy viszonyul a szexuális identitásokhoz.

A regény már az első oldalaktól fogva olvastatta magát, annak ellenére, hogy nem volt kimondott cselekménye, hiszen csak elkezdődött egy tinédzser fiú napja egy meleg, nyári napon egy mexikói családban. De attól, hogy ilyen életszerű, így vált számomra érdekessé. Ez az Egyszerű, de nagyszerű fonál  pedig végigkísért minket egészen a történet végéig. Ez a könyv bemutatta, elmesélte két csodálatos fiú találkozását, barátágát, egymásratalálását és végtelen szeretetét.



Az egész történet Arival jezdődik, és az ő szemén keresztül láthatjuk a világot, melyben napjait tölti, és ismerkedhetünk meg a körülötte élő emberekkel és az őt körülvevő környezettel. 
Annak ellenére, hogy én is 16. életévemet taposom, érdekes volt olvasni, látni, miként éli meg a mindennapjait egy átlagos 15 éves srác. Úgy éreztem, minden egyes elolvasott oldallal egyre közelebb kerültem ehhez a karakterhez. Oldalról oldalra szerettem meg egyre jobban, míg az utolsó pár fejezetre már-már kezdtem egybeforrni a személyiségével.

Az össze karakter kidolgozott volt, mindegyiknek volt saját személyisége. Látszott a történet során, hogy a család milyen fontos, és mennyire lényeges, hogy mindig összetartson. Érdekes volt számomra, hogy két olyan család életébe nyerhettünk betekintést, ahol az egyik család (Quintanáék) tagjai igazi értelmiségiek, és nagyon közel állnak egymáshoz, míg a másik család (Mendozáék) hozzájuk képest egészen elhidegült kapcsolatokról tanúskodik.

Onnantól, hogy a két fiú találkozott az úszodában, csodálatos élményeket szereztek, de nem csak ők, hanem az olvasó is.
Szép lassan felfedezték az egyes dolgok értelmét, olykor értelmetlenségét, jobban megismerték egymást, és ezáltal ráleltek saját magukra is. Rájöttek mi a különbség szeretet és szeretet között. Észrevették a szépséget az apróságokban, a törékenységet abban a kis madárban.

Ez a könyv olyan szintű érzelmi és egyaránt értelmi intelligenciát adományoz az olvasójának azáltal, hogy két átlagos, normális fiú is lehet más, hogy azt talán egy ártatlan beszélgetés során fel sem foghatnánk. Ahhoz, hogy ezt igazán megérthessük, a közvetlen környezetünkben kell megtörténnie ennek a változásnak. És az, hogy az író elérte, hogy én ezt a történetet a közvetlen környezetemnek érezzem, szerintem mindent elmond.

Az egész könyv egy hatalmas csoda, amit mindenkinek el kéne olvasnia. Jobban megérthetnénk egymást és önmagunkat, és közös erővel csatlakozhatnánk Arihoz és Dantéhoz, hogy együtt eredhessünk a Világmindenség titkainak nyomába.

Erre a kötetre egyértelműen 5/5 csillagot adok, még akkor is, ha nem volt tökéletes, hiszen voltak hibái. De így lett emberi, valódi, hiszen semmi sem lehet tökéletes, ahogy ezt a könyv is bemutatja.


Borítóvélemény

Egyszerűen magával ragadott ez a borító. Tetszenek a színek, az egész kép tulajdonképpen egy jelenet a történetből, így ha ránézek, mindig elmosolyodom Arira és Dantéra gondolva.
A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelent meg a könyv, szerencsére ugyanazzal a borítval, ami az eredeti, küldölfi kiadást is díszíti.

Kedvenc karakter

Itt most nem tudok egyetlen karaktert választani, hiszen számomra Ari és Dante kéz a kézben együtt jár. Szóval most is két szereplő is kiemelésre kerül. Ez a két fiatal fiú, férfi, olyan dolgokra tanított meg, ami manapság igen ritka kincsnek bizonyul. Nem féltek önmaguk lenni, nem féltek másokkal és saját démonjaikkal szembeszállni, és kiállni együtt az egész világ elé, hogy közösen kutathassák a Világmindenség Titkait. Egyszerűen a mai fiataloknak példát kéne venniük róluk, és nem szabadna ítélkezni minden és mindenki felett. Leginkább mégiscsak Arira vagyok a legbüszkébb, mivek rendkívül sokat fejlődött, végre rátalált saját magára, és Dante mellett végre ő is boldog lehetett. (Köszönöm Dante <3)



Könyv befejezése

"Hogy is szégyellhettem valaha, hogy szerelmes vagyok Dante Quintanába?"

2019.08.18

Megjegyzések

Popular Posts

Lisa De Jong: Amikor esik...

  Sziasztok! Az egyik legújabb olvasmányom nem más volt, mint a Könyvmolyképző egyik régebbi megjelenése, az Amikor esik... Lisa De Jong-tól! Ma erről a könyvről írok Nektek! Fülszöveg Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért... de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokéig azt hittem, hogy azon a bizonyos

Moly Name Tag | 3. hét

  Sziasztok! Üdvözlök mindenkit egy kihagyás után a legújabb fordulóban, ahol ismételten három újabb molyt ismerhetünk meg! A szabályok ugyanazok, mint eddig is: minden fordulóban 3-3 molynak teszem fel a kérdéseimet. Mindig az adott forduló hetének elején küldöm el a kérdéseket, én viszont cserébe a hét végéig várom a válaszokat is! :) A harmadik kör résztvevői: @Libricica:  24 éves, júniusban diplomázó mérnökinformatikus, mellette lassan FMH és HBNY „szakértő” (éljen a munka!) :D @Filippino:  Bettinek hívnak, 31 éves moly vagyok, akinek két csodaszép kislánya van, Boróka 4 éves, Felícia 1, jelenleg itthon vagyok gyesen, előtte óvodában dolgoztam, de lakberendező végzettségem is van. (A múltban pedig még a magyar szakot is megjártam az egyetemen.) @luthienlovemagic:  35 éves, informatikai adatelemző vagyok, jelenleg GYEDen a kisfiammal. Végzettségem okleveles környezetkutató (környezettudományi szak). Luthien Könyvvilága néven indítottam könyves blogot 2017 júliusában, ahol könyvérték

Receptszemelvények Fridától

 Sziasztok! Egyik nem régen olvasott könyvemben, a Frida füveskönyve című F. G. Haghenbeck regényben több recept is megtalálható, úgy gondoltam, most ezekről írnék nektek! Természetesen nem az összes receptet kívánom megosztani veletek, csupán a három legszimpatikusabb, ma is elkészíthetőt, ami ránézésre igen jól hangzik. Ha érdekel Titeket is, tartsatok velem! :D 1. Sült panela sajt Hozzávalók: 1 panela sajt, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1/4 csésze korianderlevél, 1/4 csésze petrezselyemlevél, 1/4 csésze bazsalikom, 1 kanál friss oregánólevél, 1/2 csésze olívaolaj, só és frissen őrölt fekete bors Elkészítése: A levegőn szárított, nagy panela sajtot cserépedénybe tesszük, és az apróra vágott fokhagymagerezdből meg a többi összetevőből készített salsában pácoljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és szellős helyen, az udvaron vagy az ablakban 6 órán át állni hagyjuk, csak ügyeljünk, hogy a majmok fel ne falják. Ezután 180 fokon 20 percig sütjük, amíg el nem kezd olvadni. Miután így előkészítettü